Fundacja Frank Bold przykłada dużą wagę do zapewnienia należytego poziomu ochrony danych swoich klientów w związku z prowadzoną działalnością. Na tej stronie znajdują się podstawowe wymagane prawem informacje o przetwarzaniu danych osobowych – w tym sposób i cel gromadzenia danych, sposób ich wykorzystania i czas przechowywania, a także prawa przysługujące osobie, której dane dotyczą, dane kontaktowe i środki ochrony prawnej.
-
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Frank Bold z siedzibą w Krakowie (dalej: Fundacja). Możesz się z nami skontaktować w następujący sposób:
listownie na adres: ul. Marii Skłodowskiej-Curie 4/3, 31-025 Kraków;
za pomocą poczty elektronicznej na adres: krakow@frankbold.org. -
Przetwarzamy dane, które są niezbędne do przyjęcia zlecenia, analizy, prowadzenia sprawy i świadczenia doradztwa i pomocy prawnej. Ich zakres może się różnić w zależności od sprawy, jednak zawsze (co wynika z przepisów prawa) są niezbędne takie dane jak: imię, nazwisko, numer PESEL, adres zamieszkania. Dodatkowo będziemy przetwarzać takie dane osobowe, które zostaną zawarte w opisie sprawy lub zostaną nam przekazane w przesłanych dokumentach dotyczących sprawy.
Dodatkowo w celu komunikacji przetwarzamy dane takie jak: numer telefonu, adres e-mail. Wśród danych osobowych, które przetwarzamy znajdują się zawsze adresy e-mail, imię i nazwisko oraz ewentualnie inne informacje ułatwiające identyfikację.
-
Fundacja w pierwszej kolejności zapewnia stosowanie przez nią zasad przetwarzania danych osobowych wynikających z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.) – dalej: RODO.
Dodatkowo, w zakresie w jakim pomoc prawna świadczona jest przez radcę prawnego, szczególną ochronę wszelkich danych Klienta zapewnia tajemnica radcowska wynikająca z ustawy o radcach prawnych.
-
Powyższe dane osobowe są przez nas przetwarzane wyłącznie w celu:
- analizy oceniającej możliwość podjęcia prowadzenia przedstawionej sprawy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO – niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy lub podjęcie działań na żądanie);
- zawarcia i wykonania umowy o świadczenie doradztwa i pomocy prawnej (art. 6 ust. 1 lit. b RODO – niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy lub podjęcie działań na żądanie);
- wystawienia faktury/rachunku oraz spełnienia innych obowiązków wynikających z przepisów prawa, o ile z warunków świadczenia usługi wynika jej odpłatność (art. 6 ust. 1 lit. c RODO – realizacja prawnego obowiązku);
- dochodzenia lub rozpatrzenia roszczeń dotyczących współpracy bądź obrony przed nimi (art. 6 ust. 1 lit. b RODO niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy lub podjęcie działań na żądanie oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO – realizacja prawnego obowiązku lub art. 6 ust. 1 lit f RODO – prawnie uzasadniony interes Fundacji);
- archiwalnym i dowodowym (art. 6 ust. 1 lit f RODO – prawnie uzasadniony interes Fundacji);
- kontaktu w związku ze współpracą (art. 6 ust. 1 lit. b RODO – niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy lub podjęcie działań na żądanie).
-
Podanie danych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie, w zakresie w jakim umożliwiają kontakt, zawarcie lub wykonanie umowy, może wiązać się z brakiem możliwości świadczenia usługi na rzecz osoby, której dane dotyczą.
Fundacja nie pobiera danych, których przetwarzanie nie jest niezbędne w wyżej określonych celach przetwarzania danych osobowych.
Zbierane i przetwarzane są tylko dane podane osobiście, przekazane wraz z dokumentami lub pozyskane przez Fundację z publicznych zasobów (na przykład jawnych rejestrów, jak CEIDG).
Fundacja nie stosuje profilowania.
-
Fundacja w niezbędnym zakresie korzysta z wsparcia podmiotów zewnętrznych (współpracownicy, dostawcy usług IT (e-mail, serwery), księgowości, wsparcia administracyjnego i prawnego kancelarii prawnej Frank Bold Dominika Bobek Kancelaria Radców Prawnych Sp. k., które w określonych sytuacjach mogą być odbiorcami danych, przy czym Fundacja gwarantuje, że stosują oni należyty poziom zabezpieczania danych osobowych zgodnie z RODO.
Dane osobowe są przechowywane na serwerach znajdujących się na terenie Unii Europejskiej i nie są przekazywane do krajów trzecich.
-
Dane osobowe będą przechowywane przez czas realizacji usługi lub do osiągnięcia celu przetwarzania danych odpowiednio:
- przez okres negocjacji i ustaleń poprzedzających zawarcie umowy;
- przez okres współpracy oraz okres przedawnienia roszczeń zgodnie z przepisami prawa;
- przez okresy wymagane przepisami – dotyczy przepisów prawa podatkowego, a także ustawy o radcach prawnych określającej okres przechowywania danych po ustaniu współpracy;
- do czasu wniesienia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
-
Osobie, której dane dotyczą przysługują następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
- prawo dostępu do danych osobowych;
- prawo żądania poprawienia lub sprostowania danych osobowych;
- prawo żądania usunięcia danych osobowych, o ile brak jest podstaw do ich przetwarzania;
- prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, jeżeli przetwarzanie nastąpiło w sposób nieprawidłowy lub bez podstawy prawnej;
- prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Fundacji.
- prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Aby skorzystać z powyższych praw, należy skontaktować się z Fundacją wysyłając maila na adres: krakow@frankbold.org.